KUL!

Hejsan!

Fick ett litet önskemål om att skriva om klassföreståndardan på den nya skolan!
Det andra inlägget skrev jag bara lite hastigt...

Men ja, på morgonen gav vi oss iväg med bussen till skolan och när vi kom dit så pratade rektorn lite först.
Sen så fick vi gå iväg med våra klassföreståndare till våran blivande klassrådsal.
Där inne pratade våra klassföreståndare lite till och sen fotade de oss lite med mobilen för att fördriva tiden.

Sen gick vi på några stationer med den nya klassen:
1. Skulle man lösa mattekluringar, Fia och jag klarade 3.
2. Skulle man förflytta sig från ett rum till ett annat med hjälp utav stolar. Klassen delades in i 2 grupper och Fia och jag hammnade i olika. Det var kul.
3. Fotografierades vi (nu med en riktig fotograf och kamera) för att lärarna skulle ha bilder på oss för att memorera namnen.
4. Klassen delades in i 2 grupper igen och Fia och jag i olika såklart för att vi stod jämte varandra.
Först så fick vi komma på saker som man kunde se på alla bokstäver i alfabetet.
Det var lite korkade förslag som att någon var ful, en annan en åsna...
Sen så skulle vi gå på styltor och det gick sådär... kom 2 meter. Men då fick jag en ny kompis Alma! Jag började prata med henne lite och jag trodde att hon var med 2 andra tjejer men det var hon visst inte så hon var med oss istället då!
5. Var i gympasalen och gjorde lite lekar. Delades också in i 2 grupper, Fia och jag i samma, men Alma i den andra...
6. Skulle hoppa hopprep och lite sånt. En kille lyckade på något sätt hoppa ner i busken...

Sen så åt vi och sen var det hem!

Så såg dagen ut när vi träffde våra nya klasskompisar och klassföreståndare och var på en ny skola!

Längtar tills terminen börjar!

Kram Mila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0