Lasses Munkar

Här är receptet på Lasses Munkar!

Blanda
1 ägg
1 dl mjölk
1 dl Vetemjöl
1 dl Socker
1 tsk bakpulver
i en skål
När du blandad allt till en smet så ska du
Steka dom i en plättpanna
(en stekpanna med fördjupningar där man kan hälla i smet)
Ta smör i botten av varje fördjupning och häll på lite smet.
Akta så att du inte bränner dom! Det är väldigt lätt!

Tyckte du att det var för sött?
Om du tyckte att det blev för sött kan du ta
2/3
(två tredjedelar) dl socker
och 1½
(en och en halv) dl vetemjöl istället!

Min lilla special
Jag brukar ibland ta i lite havregryn i smeten.


Hoppas att det smakar gott!

kram Mila

Kommentarer
Postat av: sandra

Ååh! Gud vad söt! Är det den typ "vild" katten? Men i alla fall så var den jättesöööööööööööööt!



Kramis på dig!



ja det är den där katten. Visst är den söt! Kramis på dig med!

Ha det bra.

2011-04-01 @ 13:47:36
URL: http://saandiiee.blogg.se/
Postat av: sandra

Feel



ja det är den där katten. Visst är den söt! Kramis på dig med!

Ha det bra.<3

2011-04-01 @ 13:48:01
URL: http://saandiiee.blogg.se/
Postat av: Jylli

hehe. det är jättegott med Lasses munkar!<3



Det är alltid gott med varmchoklad till! ;)



KRAM O PÖZZ!! :D

2011-04-01 @ 16:18:01
Postat av: Anonym

Lasses munkar är jättegott! :P

2011-04-03 @ 14:18:10
Postat av: Sara

Äe det sånna jag tkr om, eller gör jag inte det? o.O

2011-04-27 @ 18:59:37
Postat av: Nicolasvilma

Merci for all the wonderful writings

2011-07-01 @ 10:07:06
URL: http://nicolasvilma.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0