cykeltur med smothiee

hej hej.  här är min lilla version av den här dagen. ( 14/5 ).

jag vaknade sent, som vanligt på helgerna. XD jag åt lite frukost då mamma kom in och sa: vet du varför jag har hissat flaggan idag?
jag svarade: ee... nepp ingen aning, varför?
mamma sa: för du har namsdag idag ju!
jag kollade på henne och började sen skratta. då sa jag: nej nej nej! det är ju imorron jag har namsdag! gå och ta ner flaggan nu.
hón kollade på mig konstigt och sa: nähä. nu lurar du mig!
sen gick hon ut till almenackan i köket och kom tillbaka och sa: jahopp. du hade rätt. såvida du inte heter Halvard.

japp så såg min morron ut...

senare på förmiddagen så ringde mila och så bestämde vi att vi skulle va. då skjusade pappa upp mig och så fick jag va med mila. vi hade jätte kul ( eller hur mila? XD ) jaja en av de roligaste sakerna vi gjorde va att den ena av oss gungade och den andra skjöt en jätte stor uppblås bar fotboll på den som gungade. bollen var inte så hård så det gjorde inte ont, men den var lagom hård för att när den slog emot gungarens fötter så fög den tillbaka hårt och så fick den som kastat bollen hämta den.  XD väldigt värdelöst men väldigt kul. man fick bara se upp när man kastade bollen så att den inte skjöt tillbaka på en. för då kom den så hårt att man ramlade omkull. ( det vet ju du mila! XD hehehe ). sen blev det väldigt  varmt så då mixade jag och milus ihop en jordgubbssmothiee. namsi. :D
vi gick ut och drack dom ute. när mila druckit upp sin hade jag bara druckit hälften. vi hade precis ätit innan så jag orkade inte allt mitt. men som tur är finns det ju hungriga katter. som älskar smoothiee. vi hällde upp resterna i en skål och gav till milas gulle misse gullen. :D han åt gärna upp det åt mig. :D
sen var det dags för mig att cykla hem. ( hade cyklen hos dom för jag hade varit där dagen innan med den. XD )
mila cyklade med mig en bit. :D sen skjildes vi åt och jag cyklade hemåt. hemma ställde jag cyklen på gruset och såg Zinggo ( min lilla kissemisse ) sitta en lång bit bort och spane efter möss. jag ropade på honom och då kom han springandes mot mig i full fart. där satt jag och klappade zinggo länge. han är göööör mysig :D
gäsp

här är han. :D slö och goo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0